Tuesday, October 28, 2014

Kek tunang, nikah dan hantaran perkahwinan

Salam,
Hari ni zie nak share beberapa kek yang pernah zie buat untuk pertunangan, nikah mahupun kek hantaran. Kek-kek ni ditempah oleh rakan-rakan rapat zie.
Untuk tempahan boleh hubungi zie yer ..
Call, wasap 0136641422
Salah satunya ialah kek cawan fondant / fondant cupcake yang sediakan Sebagai kek hantaran. Di dalamnya kek coklat lembap, deco menggunakan fondant dan gumpaste.
Kek bunga daisy ungu tu pula, zie terima tempahan dari kawan-kawan untuk kek harijadi. Tapi deco bunga daisy ni sebenarnya sesuai juga untuk dibuat sebagai kek bertunang atau kek hantaran. Di dalamnya kek purple velvet, deco sepenuhnya menggunakan buttercream.
Antara yang lainnya pula ialah kek fondant untuk hantaran pertunangan. Kek tema ungu ni ditempah oleh jiran zie untuk majlis pertunangan. Di dalamnya ialah rainbow kek dilapisi cream cheese dan deco menggunakan fondant fan gumpaste.
Satu lagi kek untuk hantaran pertunangan yang pernah zie buat ialah kek daisy bewarna merah jambu. Di dalamnya ialah kek coklat lembap. Drco menggunakan buttercream dan bunga gumpaste readymade. Zie paling suka gabungan warna merah jambu dan putih, nampak sangat lembut dan sedap mata memandang. Ok kawan-kawan jom cuci mata.

1 comment: